HR1

A HR1-gyel ismét fenekestől felforgatja az individuális autók szegmensét a Peugeot! A HR1egy exkluzív és innovatív városi koncepcióautó, amely jócskán tartalmaz a kupék és a szabadidőautók génjeiből is... A designra és az újdonságokra fogékony aktív, fiatal urbánus embereket veszi célba, akik a saját profiljuknak megfelelő járművet keresnek.

A fantasztikusan kapcsolatteremtő, alkalmazkodó és kompakt HR1új utat és új trendeket jelöl ki a kapcsolattartás, a modularitás és a reagáló-képesség terén, teljesen újszerű autózási élményt nyújtva:

- az eredeti ajtórendszer megkönnyíti a bejutást az újszerű utastérbe, amely tetszés szerint átrendezhető kétülésessé, nagy csomagtartóval, vagy négyülésessé;

- a mozgásfelismerő interfésszel ellátott utastér egyszerűvé és ösztönössé teszi a kezelést, s nagyon innovatív;

- az agilis, élénk és készségesen reagáló HR1 Hybrid4 hajtóműve háromhengeres, 1,2 literes THP benzines orrmotorból és elektromos farmotorból áll (csekély, illetve elektromos módban zéró CO2-emisszió), az összteljesítmény 147 LE, összkerékhajtás.

STÍLUS ÉS KONCEPCIÓ: INNOVÁCIÓ ÉS EMÓCIÓ

Ötletötvözet

A Peugeot mindig is szívesen fedezett fel új területeket, és keresett újszerű választ az innovációt és érzelmeket kereső ügyfelek igényeire, mindig pragmatikus és hatékony megoldásokat találva. Az ötletek ötvözése és az újító szellem megnyilvánult sok sorozatgyártású típusban és koncepcióautóban, amelyek közül nem egy lett kereskedelmi- vagy design-siker (Coupé/Cabriolet, 3008, illetve legutóbb a BB1koncepcióautó).

A HR1többféle karosszéria-jelleg keresztezése: van benne városi kiskocsi, kupé, SUV... Mindezekből önálló egyéniséget teremt, új és egyedi előnyökkel.

A HR1eszményi jármű a fiatal városi embereknek és pároknak, akik kölcsönhatásban vannak a világgal, de védik magánszférájukat, s szabadidejükben, mobilitásukban nyitottak az új élmények iránt.

Exkluzív városi koncepció

A HR1városi mozgásra termett. Vezetése még a legzsúfoltabb forgalomban és legszűkebb helyen is szórakozás. Előnyére válik kivételesen kompakt mérete (3,69 méter hosszú, nagyon rövid első és hátsó túlnyúlással), de a be- és kiszállás eredeti módja is. A márka ez irányú tapasztalatait felhasználó két elektromos sirályszárny-ajtó mindenféle helyzetben megkönnyíti a beszállást (keskeny parkolóhely, kis garázs stb.). Végül az emelt vezetői pozíció nagyszerű átlátást és könnyű manőverezést eredményez.

A koncepciót kifejező küllem

A HR1a Peugeot génjeit hordozza, amelynek változó formavilága elsőként az SR1 koncepcióautóban öltött testet. A HR1ugyanolyan kifejező fényszórókat kapott, finoman cizellált kidolgozással, de hasonlít az egyrészes, „lebegő” hűtőmaszk is, amely látszólag különválik a karosszéria többi részétől.

A stílus ez esetben tökéletesen megfelel a jármű koncepciójának: atlétikus, erőteljes és dinamikus. Érzéki is, lendületes oldala, nagy kereke és a hátsó szélvédő dupla buborékja az RCZ Coupé formáit idézi. Kifinomultsága, a polírozott és a krómozott felületek összjátéka, minden egyes részlete kiváló minőséget tükröz. Ugyanez érvényes az ékszerszerű fényszóróra és teljesen fénydiódás hátsó lámpára, amelyek éjjel-nappal az autó egyedi azonosítójaként szolgálnak.
A bukócső, újszerűen, egyúttal az egyrészes, füstüveg csomagtér-fedél csuklópántjának rögzítésére szolgál.

Összességében a HR1designja agilitást, kontrollt és csáberőt fejez ki, használójának biztonságot és környezetkímélő hatékonyságot ígér.

ULTRA-INNOVATÍV UTASTÉR

Strukturált enteriőr

Összhangban a márka legutóbbi járművein kifejezett trendekkel, a belső tér strukturált designja és a „high-tech kupé” vezetőhely fokozottan adja a stílus, a minőség a gazdag felszereltség és az ergonómia élményét. A vezető és utasai első osztályon foglalnak helyet, középkonzollal elválasztva, amely a világos belső környezettel együtt (ehhez fénydiódák járulnak hozzá) fokozza a futurisztikus design hatását. Fényt bocsát be a tető két üvegrésze is, külön a jobb- és a baloldali utasra az elektrokróm üveg fényátbocsátását tetszés szerint lehet szabályozni.

Az autó felszerelése teljes uralmat biztosít a vezetőnek a jármű felett, ezt szolgálják az ergonómikus elhelyezésű kezelőszervek, a kis kormánykerék, és a vetített kijelzés, amely anélkül mutatja meg az információkat, hogy le kellene venni tekintetünket az útról. A HR1 utastere nagyon hiteles érzést ad, egyszerre dinamikus, technikás és védelmező, jól elszigeteli az embert a külvilág stresszétől.

Lesi gondolatainkat

A HR1különlegesen újszerű kezelőszervei („ember-gép interfész”) mozgásfelismerője egyszerűvé és ösztönössé tesz mindent: kézmozdulatokkal lehet görgetni a funkciókat, illetve kiválasztani a megfelelőt. Kezünk forgatásával görgethetjük a menüt, amely körhintaként jelenik meg a kijelzőn. Ha viszont balról jobbra int kezével a vezető, akkor átadja a menükezelést az utasnak.

Ily módon a rádió, a navigátor és a légkondicionáló működik. Azt is megválaszthatja az autós, hogy mi jelenjen meg a műszerfalon: „dinamikus autózáskor” fordulatszámmérő és víz-, illetve olajhőmérő, utazáskor turisztikai információk. Az első utas rendelkezésére tábla-számítógép áll, amelynek adatai megoszthatók, illetve cserélhetők a vezető képernyőjén láthatókkal.

Modul utastér

A HR1zsenialitása nem kis részben a modularitásban rejlik. A jármű főképp olyan fiatal, gyermektelen városiaknak készült, akik sok szabadidő-kelléket (kerékpár, búvárfelszerelés) hordanak magukkal, vagy jól megpakolják a kocsit egy-egy bevásárláskor. A praktikus, sík padlójú és oldalfalú csomagtartó 734 literes.

A koncepcióautó utasterét, az ügyes „üléselrejtő rendszer” jóvoltából, nagyon gyorsan át lehet rendezni három vagy négyszemélyessé, teljes méretű ülésekkel. A hátsó ülés pontosan bepasszol az első mögé. Akárcsak az RCZ esetében, a dupla buborék hátsó szélvédő megfelelő fejteret hoz létre.

Ha két hátsó ülést vesznek igénybe, akkor természetesen kisebb a csomagtér, de még ilyenkor is jól használható 180 liternyivel gazdálkodhatunk.

ÉLÉNK, FÜRGÉN REAGÁLÓ JÁRMŰ

Eredeti hibrid-hajtómű

A Peugeot elsődleges céljainak egyike, hogy az elkövetkező évek során vezető szerepet játsszon a környezetvédelemben. Magától értetődik, hogy e tekintetben különös elvárásokat támasztottak a HR1-gyel szemben, hiszen annak főképp a város a mozgástere.

Ki is használták a Hybrid4 technika előnyeit! Benzines orrmotorjával és elektromos farmotorjával rövidtávon zéró emissziójú járműként közlekedhet, vagy ha mindkét motor hajtja a négy kereket, nehéz útviszonyokkal is jól boldogul.

Új a háromhengeres benzinmotor, egy jelenleg fejlesztés alatt álló háromhengeres THP család 1,2 literes, 81 kW (110 LE) teljesítményű tagja. A PSA Csoport méretcsökkentési stratégiájának eredményeképp ezek a kis lökettérfogatú motorok nagy teljesítményűek, és kímélik a környezetet.

A 27 kW-os (37 LE) villanymotort is beszámítva 108 kW (147 LE) jön ki, míg a kombinált ciklus szerinti fogyasztás csupán 3,5 liter, a CO2-emisszió pedig 80 g/km.

A volánbillentyűkkel és a választókarral is kapcsolható hatfokozatú robotváltó precízen kapcsol és élénken reagál, ezenkívül bármikor lehetőséget ad átkapcsolásra manuális vagy automatikus mód között.

Hatékony járműalap

A HR1koncepcióautó elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművet kapott. Elektromos szervokormánya nagyon könnyen jár kis sebességnél, meglepő élénkséggel lehet vele manőverezni, nagy sebességnél maximálisan pontos, és mindenkor kiválóan reagál.

Mindezek együttes hatásaként páratlan élmény a HR1 vezetése, hiszen a valódi autózás érzelmi hatását ötvözi a környezet legmagasabb fokú kíméletével.