A PEUGEOT BB1 a Frankfurti autószalonon

PEUGEOT BB1 - Kreativitással a mozgás szabadságáért

 PEUGEOT BB1   BB1 koncepcióautójával merészen tolta félre a konvenciókat, és tágította ki az autózás határait a Peugeot, tökéletesen eredeti választ adva a városi mobilitás mai és holnapi igényeire.  mindössze 2,5 méter hosszú, de négy személynek helyet adó BB1 villanyautó mindenféle szempontból újra feltalálja a gépkocsit: kíméli a környezetet,  ugyanakkor felépítése, stílusa, belső designja is merőben eredeti. 
 

Előtérbe helyezi a szabadságot, az optimizmust, sőt az altruizmust is. A BB1 egy újszerű autós élmény ígérete.

Kontextus

 PEUGEOT BB1  Folytonosan változik a világ. Egyre nő a városi forgalom. Mindenki szeretne időt megtakarítani, a környezet védelme viszont fontosabb, mint bármikor korábban volt. A tervezők pedig újabb és újabb nagyszerűbb ötleteket eszelnek ki, a holnap megoldásait keresve. Mindezek jegyében fejlesztett ki a Peugeot egy érdekes mobilitási ajánlatot.  Életkorától és pillanatnyi szükségleteitől függetlenül mindenki megtalálja a megfelelőt az

Oroszlános márka kerékpárjai, motorkerékpárjai és autói között. A Peugeot folytonosan kutat és megoszt mobilitási megoldásokat, összehoz különböző cégeket, hogy egyesítsék tapasztalataikat és alkotóerejüket, hozzanak létre különösen eredeti elképzeléseket. A márka tényleg mindig is globálisan, megbízhatóan szolgálta a mobilitást, újszerű, felelősségtudatosan vállalható és versenyképes járművekkel, legyenek azok két-, három vagy négykerekűek.

A 63. Frankfurti Autószalonon leleplezett BB1 koncepcióautó is ezt az eszményt követi, kitágítja a határokat, újszerű autózást, kifejezésmódot és hozzáállást hoz. Ez az elektromos jármű új utat jelöl ki a városi közlekedésben.

Tökéletesen eredeti ötlet
BB1 valamennyi kérdésre igyekszik választ adni, amelyekkel napról-napra találkozik a ma embere, ezért maximális sokoldalúságot kínál kompakt méretekkel, dinamikus és mozgékony (fordulóköre mindössze 3,5 méteres).

 PEUGEOT BB1

Mindezek érdekében igazi kihívást vállaltak a Peugeot tervezői – olyat, amilyen nem fordult még elő az automobil történetében: négy személyt elhelyezni egy 2.5 méteres járműben. A belső térkihasználásnak ezen rekordja nagyobb szállítókapacitást eredményez, noha "kompakt" méretének köszönhetően egészen kis helyen is leparkolható a kocsi – akár a járdára merőlegesen is.

A titok nyitja abban áll, hogy az utastér elrendezése a kétkerekűekét követi, a vezető pedig újszerű, a szokottnál függőlegesebb pozícióból uralja járművét. Ezt főképp azáltal érték el, hogy nincsenek pedálok. A hátsó utas tandem-helyzetben ül a vezető mögött, a jobb oldalon pedig hasonló a helyzet. Ez a négykerekűtől merőben újszerű koncepció adja a BB1 eredetiségét.

Bejutni az újszerű mechanizmusú ajtón keresztül lehet, a csomagtartó pedig hátfalajtón keresztül hozzáférhető. A belső tér átrendezhető: négy utas mellett 160 liternyi poggyásztér marad, amely 885 liternyire nő, ha csak a vezető utazik.

Stílusos szakítás a múlttal

Már a jármű stílusa, elejének lendületes vonala, üvegezett felületének nagysága, ajtóinak alacsonysága (az utastér szellőzésével kapcsolatban) és hátsó kerékívének letisztultsága is sejteti a belső teret és a vezetés ergonómiáját. Nem olyan, mint az eddig látott autók: szakít a múlttal! Robusztus és védelmező, minden egyes részletéből sugárzik a minőség és a technika; elegendő csupán a fénydiódás fényszórókra és a visszapillantó kamerára utalni. Dupla búborék-teteje, amilyet az RCZ is kapott, tágasabbá teszi a hátulját.

Felhasználóbarát

A nyitott és a nagy ablakok jóvoltából világos BB1 interaktív technikák sorát vonultatja fel. A színes képernyő és az audiorendszer "okostelefon" funkciókat valósít meg: egyszerre telefon, navigátor, Internet-hozzáférés, rádió, MP3... Csak be kell dugni a kábelt az USB csatlakozóba, illetve ha kell, a 12 voltos aljzatba. Ez az univerzális és felhasználóbarát rendszer lehetővé teszi, hogy a lényegre figyeljünk, ne pedig sokféle készülékre, ezáltal hozzájárul a biztonsághoz, és jelentős súlyt takarít meg.

A visszapillantó kamera fölöslegessé teszi a tükröket, ezáltal nem olyan széles a jármű és javul az áramvonalazása, ugyanakkor még technikásabb benyomást kelt a berendezés.

Környezetbarát jármű...

 

PEUGEOT BB1

 

PEUGEOT BB1

 

PEUGEOT BB1

            ...új villanymotorral

A BB1 elektromos hajtóműve iránymutatóan újszerű. A villanymotorok a hátsó kerekekben vannak, a konstrukció a Michelin részvételével született.  Ez az eredeti megoldás maximális belső teret eredményez. Az ötlet a quadoktól származik, a csúcsteljesítmény 15 kW (20 LE) – azaz motoronként 7.5 kW. Városi közlekedésre nagyon kedvező a súly és a teljesítmény aránya, ennek megfelelően nagyon élénk az indulás (0-ról 30 km/órára 2.8 másodperc) és a későbbi gyorsítás is (30-60 km/óra 4 másodperc), tehát a Peugeot névhez illően élvezetesen vezethető és biztonságos a jármű.

Az erős lítiumion akkumulátor kényelmes, 120 kilométeres hatótávolságot ad. Két „csomagban”, a hátsó ülések alatt helyezkedik el, így nem vesz el semmit az utas-, illetve a csomagtérből. Továbbá, mivel a két tengely között található, középen összpontosul a súly, aminek stabilizáló hatása van, különösen fékezéskor.

            ...innovatív, könnyű felépítéssel

A Peugeot mérnökei teljesen újragondolták a járműtervezést. A BB1 csővázát például a Peugeot Motorcycles konstruálta. Szerkezeti egységei viszont teljesen normálisak: elektromos szervokormány, kettős keresztlengőkaros első és hátsó futómű, rugó-lengéscsillapító egységek – így az úttartás és stabilitás teljes mértékben megfelel a jármű teljesítményének, a városi közlekedés szempontjainak, valamint a Peugeot-tól elvárható élvezetes és biztonságos autózásnak.

Az utasteret körülfogó karosszéria könnyű szénszálas szerkezetű, megadva a lehetőséget a későbbi egyedi kialakításra és sokféle forma alkalmazására. A jármű súlya, akkumulátorokkal együtt, nem haladja meg a 600 kilogrammot, és mivel minden fődarab ideális helyre került, nagyon jó a súlyelosztás.

...altruista koncepcióval

Elektromos hajtásának köszönhetően a BB1 eszményien környezetkímélő jármű, kipufogás- és zajmentes, ráadásul nem fogyaszt fosszilis energiahordozót. Eme előnyei ráadásul nemcsak menet közben érvényesülnek! Álló helyzetben a tetőn elhelyezett napelemek tartják működésben a szellőzést: friss levegő jut az utastérbe, mégpedig úgy, hogy az aktívszenes finomszűrő előzőleg kiválasztja belőle a pollent és az egyéb szennyező anyagokat.

...legújabb generációs napelemekkel

A BB1 élvonalbeli technikát képviselő napelemei az Ocean Vital alapítvánnyal karöltve készültek. Flexibilisek, ezért domború felületen is használhatók, mint a BB1 dupla buborék teteje, és megfogják a beeső fényenergia 16 százalékát, ami sokkal jobb, mint az eddigi rendszerek teljesítménye. Ezek látják el a jármű néhány elektromos berendezését.

Az Ocean Vital alapítványt a világkörüli hajós Raphaël Dinelli hozta létre, új és tiszta technikák kifejlesztésére, a természeti erőforrások és környezetünk megőrzése érdekében. A BB1 projekt részeként a Peugeot és az Ocean Vital megállapodást kötött, hogy támogatják a megújuló energiaforrások kutatását és fejlesztését, illetve ennek keretében bátorítják a francia „zöld gazdaság” projektjeit.

Folytatódik a történet...

A "BB1" név a Peugeot történetére és az 1905-1912-es "Baby Peugeot" modellekre utal. Az ultra-kompakt, könnyű villanyautó koncepciója pedig a Peugeot VLV-t idézi. Ebből 370 darab készült 1941 és 1945 között, megfelelve a második világháború alatti különleges igényeknek. Mindez azt mutatja, hogy a Peugeot mindig képes volt az idők szavához és a szükségletekhez igazítani járműkínálatát.