2010 a PEUGEOT éve

Történelmi csúcs az értékesítésben: 2.142.000 eladás*
Az eladási darabszám erőteljes növekedése: +16,3 %
A Peugeot világelső a francia autómárkák között

 

2010 LEGFONTOSABB ESEMÉNYEI

1. A kereskedelmi offenzíva sikere

- Történelmi csúcs az értékesítésben: 2.142.000 (+16, 3 %) eladás világszerte
- A Peugeot 2009 után ismét világelső a francia autómárkák között
- Egy hellyel előbbre lépett az autómárkák világrangsorában (9. hely)
- 6 százalékkal nőtt a márka részesedése az Európán kívüli piacokon (46 %)
- 0,3 százalékkal nőtt a személyautók és kishaszonjárművek együttes piaci részesedése Európában** (7,6 %)
- Egy hellyel előbbre lépett az autómárkák európai rangsorában: 4. a Peugeot
- 0,9 százalékkal nőtt a márka BtoB piaci részesedése Európában (8,1 %)
- 36 százalékkal több kishaszonjármű-eladás világszerte

2. A márka fennállásának 200. évében meghirdetett márkaprojekt hatalmas sikere a stílus, az innováció és az új területek meghódítása terén

- A márka stílusjegyeinek erőteljes megnyilvánulása az SR1, a HR1 és az EX1 modellekben
- Az RCZ, a referenciává vált kupé: 17.000 eladás
- i0n : több mint 1160 megrendelés és számos kereskedelmi megállapodás Európa-szerte
- A Mu by Peugeot mobilitási ajánlat gyors terjedése Európában
- A 3008 (a célkitűzést 30 százalékkal meghaladva) az 5008 modellel együtt referenciává vált a nagyméretű kompakt egyterűek kategóriájában.
- A 408 Kínában és a Hoggar Brazíliában: sajátos karosszériaváltozatok a sajátos piacokra
- A 908 HDi FAP megnyerte az első Intercontinental Le Mans Cup versenysorozatot

3. Kilátások 2011-re: előretörés a termék- és a környezetvédelem, a nemzetközi eladások, valamint a szolgáltatási ajánlatok terén

- Az 508 bevezetése Európában és Kínában, a 408 modellé Latin-Amerikában
- A világ első dízel-hibrid járműve, a 3008 HYbrid4
- Az e-HDi technika az 508 és a 308 modellekben
- A Mu kiszélesítése Európában

 

ÖSSZEFOGLALÁS
A termékek, a stílus, a márkaarculat és a szolgáltatások oldaláról indított offenzívának köszönhetően minden tekintetben rekordévet zárt a 200 éves Peugeot.
A Peugeot 2010-ben elért sikerét bizonyítja az értékesítési rekord (2.142.000 eladott jármű), a nemzetközi előretörés felgyorsulása, az új szolgáltatási ajánlatok gyors elterjesztése, a megújult stílus és 4 új modell bevezetése a 2012-ig meghirdetett 14-ből.

2010-ben a Peugeot 16 százalékkal növelte eladásait és 3 százalékos részesedést ért el a világpiacon, ezzel megerősítette első helyét a francia autómárkák világrangsorában.
Az Európán kívüli térségekben a márka 46 százalékos részesedést szerzett, 6 százalékkal nagyobbat, mint 2009-ben, és ezzel új rekordot állított fel. A növekedés, amely az év második felében különösen erőteljes volt, látható sikert hozott azokban a térségekben, ahol a márka leginkább szeretne előretörni: Ázsiában (+38,9 %), Oroszországban (+34 %) és Latin-Amerikában (+24 %), továbbá Afrikában és a Közép-Keleten.
Európában a Peugeot a harmadik egymást követő évben tudta növelni (3,3 százalékkal) értékesítéseit. A személyautó+kishaszonjármű együttes részesedését 0,3 százalékaponttal növelte 2009-hez képest, így 7,6 százalékot ért el. Ezzel a Peugeot egy helyet javítva a márka történetében először a negyedik helyen végzett az európai márkák között.

Rekordsikerek a stílus és az innováció terén
A Peugeot három kontinensen négy új modellt vezetett be, ezzel bizonyítva, hogy a 200 éves márka meg tud újulni és teret tud hódítani a nemzetközi piacokon.

A 2010 áprilisában piacra dobott RCZ modellből több mint 17.000 példány kelt el, ez 25 százalékkal múlta felül a célkitűzést. Nem egészen egy év elég volt ahhoz, hogy az RCZ referenciává váljon a csúcskategóriás kupék szegmensében.
A 2010 áprilisában Kínában bevezetett 408 típusból 42.000 példányt értékesítettek. Ez összhangban áll a célkitűzésekkel, és hozzájárul ahhoz, hogy a Peugeot egyre nagyobb szeletet hasítson a piac legfontosabb szegmenséből.

Brazíliában 4000 példány talált gazdára a május óta kapható Hoggar modellből. Ezzel a Peugeot-nak sikerült megvetnie a lábát az egyre népszerűbb és a márkaarculat szempontjából igen meghatározó kategóriában.
A 100 százalékban elektromos i0n modellre érkezett nagyszámú megrendelés már kimerítette 2011 első negyedévének gyártási darabszámát.

Ez a példa nélküli siker azt bizonyítja, hogy a márka képes arra, hogy új területeket hódítson meg és megtartsa kínálatának erős pozícióját.
A 3008 és az 5008 nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Peugeot növelje piaci részesedését a nagyméretű kompakt egyterűek szegmensében. A 3008 modellből 30 százalékkal több fogyott a tervezettnél; a 3008 és az 5008 modellekből összesen több mint 200.000 példány kelt el. Az ügyfelek körében igen nagy sikert aratott két új modellnek köszönhetően a C szegmens eladásai mostantól 34 százalékot (+ 6 százalék) képviselnek a márka összeladásaiból, ennek egyharmadát a 3008 és az 5008 teszi ki.
A Peugeot európai piaci helyzetének javításához hozzájárult a rendkívül vonzó 206+/207páros (826.000 eladás) is, amely remekül teljesített a CO2-kibocsátáshoz kapcsolódó adóügyi ösztönzések nyomán kialakult erős piaci versenyben.

… és a márka jelenlétének megerősítése a professzionális ügyfelek körében.
A Peugeot markáns előretörésével tűnt ki a kishaszonjármű piacon, az egy évvel korábbinál 36 százalékkal nagyobb darabszámban eladott Bippertől a Boxerig terjedő, a professzionális ügyfélkör minden igényét kielégítő kínálattal. A sikerből nagy részt vállalt a Bipper (+30 %) és a Boxer (+53 %).
Az eredményes kishaszonjármű értékesítés alapja a márkakereskedők erős elkötelezettsége. 2010-ben több mint 450 értékesítési pont létesítésével és 200, nagyvállalatokkal aláírt szerződéssel a Peugeot látványos fejlődést ért el a professzionális felhasználók piacán: a Peugeot 0,9 százalékos növekedéssel 8,1 szézalékra növelte a márka BtoB értékesítését Európában.

A márka fennállásának 200. évében bevezetett új márkaprojekt: támadásba lendült a Peugeot
Új logóval és számos eseménnyel ünnepelte a márka 200. születésnapját a Peugeot 2010-ben, amelyet a márka stílusának, arculatának és szolgáltatásainak gyökeres megújulása fémjelzett.

Ezt a megújulást tökéletetesen tükrözték a tanulmányautók, amelyeket sorra mutatott be a Peugeot az év során: BB1, SR1, EX1, HR1.
A Team Peugeot Total a 908 HDi FAP versenygéppel megnyerte az első Intercontinental Le Mans Cup versenysorozatot, és ezzel újabb győzelmet jegyzett a tartós versenyek történetében. A futamok közül a Kínában aratott látványos győzelem volt a legemlékezetesebb.

A szolgáltatások oldaláról indított offenzíva 2010-ben az európai kínálat bővülésében mutatkozott meg:
- A már 13 európai nagyvárosban bevezetett innovatív Mu mobilitási programot már több mint 6000 ügyfél vette igénybe. A Mu szolgáltatási köre újabb lehetőségekkel bővült: sofőrszolgálat, autómegosztás, i-phone alkalmazás.

- Egy év alatt 62,5 százalékkal nőtt a Mu szerződéskötések száma: 2010-ben 271.500 szolgáltatási szerződést írtak alá, ami azt jelenti, hogy minden 4. újgépjármű-eladásra egy szerződés jut.
 

A PEUGEOT EURÓPÁBAN (EU+EFTA+HORVÁTORSZÁG): egy hellyel előrébb az autómárkák rangsorában

Ebben a térségben a Peugeot 2010-ben 1 .179.000 személy- és haszonjárművet értékesített, és ezzel megismételte az egy évvel korábbi eladási teljesítményét, miközben a piac 3,8 százalékkal csökkent. A márka piaci részesedése 0,3 százalékos növekedéssel 7,6 százalékra nőtt.

 

Ezzel az eredménnyel a Peugeot egy hellyel előbbre, a negyedik helyre került a márkák között.

A személyautók piacán (1.010.000 új forgalomba helyezés) a Peugeot részesedése 0,4 százalékos növekedéssel elérte a 7,3 százalékot.
A haszonjármű-piacon 169.000 eladással a márka 9,9 százalékkal növelte eladásait; piaci részesedése változatlanul 10,8 százalék, ezzel a Peugeot az előző két évhez hasonlóan tovább folytatta előretörését.


Nyugat-Európa (18 ország)
A nyugat-európai személy- és haszonjármű piac a vásárlást ösztönző állami intézkedések fokozatos kifutása következtében 3,6 százalékos visszaesést produkált. A Peugeot 1 .129.000 gépjárművet (+1,3 %) helyezett forgalomba, ami 7,8 százalékos (+0,4 százalék 2009-hez képest) piaci részesedésnek felel meg.

- Franciaországban a 2,2 százalékos visszaesést mutató személyautó-piacon a Peugeot 2,2 százalékkal növelte eladásait. Piaci részesedése 17,8 százalék volt, 0,8 százalékkal több, mint 2009-ben.
Így a Peugeot az egyetlen francia autómárka, amely az eladási darabszámát és a piaci részesedését is képes volt növelni.
Ez a teljesítmény a kategóriában vezető 206+ és 207 sikerének, valamint a 77.000 példányban értékesített, és ezzel 3,2 százalékos részesedést elért 3008 és 5008 piacvezető szerepének köszönhető. 2010-ben a Peugeot a második helyen végzett a haszonjárművek piacán; 8,7 százalékkal több járművet értékesített, piaci részesedése 17,3 százalék.

- Németországban a piac ugyan jelentősen visszaesett 2009-hez képest (támogatási program kifutása miatt), de több mint 3,1 millió forgalomba helyezéssel még mindig ez Európa legjelentősebb piaca. A Peugeot ezen a piacon két hellyel előbbre ugrott az import márkák között (ötödikről a harmadikra), egyrészt a kínálat szívében elhelyezkedő modellek (308, 3008, 5008) népszerűségének, másrészt a haszonjármű-eladások jelentős növekedésének köszönhetően, és így 94.000 forgalomba helyezéssel 3 százalékos részesedést ért el.

- Olaszországban a Peugeot 120.000 személy- és haszonjárművet értékesített, és ezzel a piac 5,6 százalékát (+0,2 százalék) tudhatja magáénak. A márka továbbra is B-szegmensbeli gazdag kínálatával remekel az olasz piacon, ráadásul a 3008 és az 5008 sikere is messze meghaladta a várakozásokat.
A haszonjárművek piacán tovább nőttek a márka eladásai, így a korábbi ötödik helyről a másodikra került a Peugeot (és az első helyen áll az import márkák között).

- Nagy-Britanniában a Peugeot eladási volumene (+8,5 %, 126.000 forgalomba helyezés) és piaci részesedése (5,6 % szemben az egy évvel korábbi 5,3 százalékkal) egyaránt nőtt. Spanyolországban (+2,6 %, 100.000 forgalomba helyezés) a márka piaci részesedése változatlanul magas (9,1 %).

- A Peugeot mind az eladási darabszám, mind a piaci részesedés tekintetében növekedést produkált a többi nyugat-európai piac zömében, például Belgiumban, Hollandiában és Portugáliában.

 


Közép- és Kelet-Európa
Az összességében visszaesést regisztráló piacokon (-7 %) a Peugeot némileg növelni tudta piaci részesedését (5,2 %, korábban 5,1 %). Különösen Lengyelországban (5,1 %), Szlovéniában (8 %) és a balti országokban nőtt (7,9 %).

Magyarország
A nehéz piaci helyzetben a Peugeot 39 tagból álló értékesítési hálózata 2.222 új gépjárművet értékesített a magyar piacon 2010-ben, ami 4,22 százalékos piaci részesedést jelentett. A Peugeot márka 2010-ben kisebb visszaesést könyvelhetett el (23%), mint a magyarországi piaci átlag. Ezzel az eredménnyel megőrizte a 9. helyet a márkák közötti versenyben. A múlt évben forgalomba helyezett Peugeot gépjárművek 63 százaléka személyautó, 37 százaléka pedig haszonjármű volt. A Peugeot értékesítést tekintve a tehergépjárművek aránya közel 5%-al növekedett. A Peugeot személyautók közül legnagyobb arányban, 47 százalékban, az alsó-középkategóriás modellek (308, 3008, 5008) találtak gazdára.
2011-ben több újdonság is bemutatkozik Magyarországon. 2011. februárban a Peugeot új limuzinja, az 508, majd tavasszal a 308 újul meg. Az év második felében az első négy-kerékhajtású dízel hibrid autó, a 3008 hYbrid4 már a magyarországi márkakereskedésekben is megtekinthető lesz.

Törökországban a Peugeot 43.395 gépjárművet értékesített, és ezzel 5,8 százalékos piaci részesedést szerzett, 0,3 százalékkal többet, mint 2009-ben. Ez a második legjobb eredmény, amelyet a márka törökországi jelenléte óta elért ezen a piacon. Decemberben a Peugeot 7.925 értékesítéssel havi rekordot döntött.
 

NEMZETKÖZI SIKER

A Peugeot stratégiáját továbbra is lendületes kereskedelmi offenzíva jellemzi az Európán kívüli térségekben, ahol jelenleg a márka összes értékesítésének 46 százalékát realizálták 2010-ben, szemben az egy évvel korábbi 40 százalékkal. A növekedés a különböző piacok sajátos ügyféligényeinek megfelelő modell bevezetésének eredménye.
A Peugeot 50 százalékkal növelte eladásait Európán kívül, így összesen több mint 1.069.000 járművet értékesített ezekben a térségekben:
-> 173.000 eladás (+24 % / 2009) Latin-Amerikában;
-> 164.000 eladás (+ 38,9 % / 2009) Ázsiában;
-> 39.000 eladás (+ 34 % / 2009) Oroszországban;
-> 121.000 eladás a helyben összeszerelt járművekből (Ázsia / Latin-Amerika (42 % / 2009) ;
-> 472.000 eladás összeszerelendő járműalkatrészekből (+44,2 % / 2009).

Kínában a Peugeot a több mint 151.000 járművet értékesített, 35,3 százalékkal többet, mint 2009-ben. A márka piaci részesedése továbbra is 1,3 százalék a 10 milliós nagyságrendű piacon.
Ez a növekedés elsősorban a 408 sikerének köszönhető. A 2010-ben 42.000 példányban értékesített modell a márka összes értékesítésének már több mint 25 százalékát teszi ki.

 

 

A márka népszerűségének növekedéséhez hozzájárult a 908 HDI FAP győzelme Zhuhaiban, a Peugeot jelenléte a Shanghai Világkiállításon, a márka 200. születésnapjának ünneplése Pekingben, és az EX1 új gyorsulási rekordja Chengduban.

Oroszországban a Peugeot közel 37.000 gépkocsit értékesített, ezzel piaci részesedése 1,9 százalék. A kalugai üzem megnyitásával és a 308, majd a 4007 összeszerelésének megkezdésével egyre nagyobb mértékben növekednek a Peugeot eladásai. 2010 második felében a márka 71 százalékos növekedést ért el a 60 százalékos emelkedést mutató piacon. Remekül teljesített a Peugeot a haszonjármű-piacon is: eladásai megduplázva 4,7 százalékos részesedést szerzett. A Peugeot az első helyen áll az orosz haszonjármű-piacon az import márkák között.

Dél- és Közép-Amerikában a Peugeot 2010-ben jelentősen növelte eladásait. 173.000 járművet értékesített, 24 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A növekedés mértéke a második félévben különösen magas volt, elérte a 29,5 százalékot. A 10,6 százalékos növekedést produkáló brazil piacon a Peugeot részesedése továbbra is 2,7 százalék. A márka 91.500 gépkocsit értékesített, és ezzel új eladási rekordot állított fel ezen a Peugeot számára kiemelt piacon. Új értékesítési csúcs született az argentin piacon is: összesen 635.000 új személy- és kishaszonjármű talált gazdára, ebből a Peugeot 8,9 százalékkal részesedett 56.500 eladással.

Iránban a Peugeot helyi importőre 472.000 gépkocsit értékesített. A 44 százalékos növekedés mozgatórugója elsősorban a 206, amelyből 48 százalékkal több fogyott, valamint a modellfrissítésen átesett 206+.

Jól teljesített a márka Japánban is: 38 százalékkal több Peugeot talált gazdára, mint 2009-ben, és az RCZ elnyerte a speciális J-COTY díjat.
Malájziában a Peugeot november elején kezdte meg a 207 forgalmazását (az autókat a márka helyi partnere, a Nasa szereli össze).
Az algériai piacon két hellyel feljebb, a harmadik helyen végzett a Peugeot.

 

KILÁTÁSOK 2011-RE: A TERMÉKOFFENZÍVA, VALAMINT A TECHNIKAI ÉS A KÖRNYEZETVÉDELMI ELKÖTELEZETTSÉG KITERJESZTÉSE

2011-ben folytatódik a Peugeot termékoffenzívája:
- Az 508 bevezetése Európában és Kínában.
- Az alacsony CO2-kibocsátású gépkocsik kínálatának bővítése az e-Hdi technika bevezetésével
- Az iOn forgalmazása,
- Az év második felében a márka piacra dobja a világ első dízel-hibrid autóját, a 3008 HYbrid4-t

A Peugeot piacra dobja a 408 modellt Latin-Amerikában, töretlenül folytatva nemzetközi előretörését.
Kiterjeszti szolgáltatásai körét:

- 75 újabb Mu by Peugeot telephelyet nyit Európában,
- 2011. februártól az ügyfelek iOn modelleket is foglalhatnak a Mu szolgáltatáson belül a következő országokban: Franciaország, Olaszország, Spanyolország és Hollandia.
- A 508 bevezetésekor lehetővé válik, hogy az ügyfelek az egyes piacok különböző igényeihez igazított szolgáltatási szerződést kössenek
- A szolgáltatási szerződések kínálata elérhető lesz egész Európában az interneten 2011. év végéig.

Peugeot eredmények
 

* Helyben összeszerelt járművek és összeszerelendő járműalkatrészek
**Európa: EU+EFTA+Horvátország
 

  • peugeot sr1Peugeot SR1
  • peugeot ex1Peugeot EX1